Webblagret (fd Webbhandboken)
Göteborgs Stad
Underhållsår
Underhållsplan, redaktionell / Checklistor för fakta- och publiceringsansvariga
Checklista serviceguiden - faktakoll - Övrigt dokument

Sidansvarig: Klas Eriksson

Checklista serviceguiden - faktakoll


  • Kontrollera att alla uppgifter i serviceguiden är korrekta, relevanta och aktuella. Även under fliken avdelning/funktion/grupp. Stämmer beskrivningen av enheten?
    Kontaktuppgifter är mycket efterfrågat och viktigt att det stämmer.
  • Inriktningar för de olika servicetyperna. Kolla att de är korrekta. Om det behövs ny inriktning meddelar du din förvaltningsredaktör.
  • Tänk på att inte skapa en telefonkatalog med telefonnummer till en massa personer. Vi hänvisar helst till funktionstelefonnummer eller funktionsbrevlåda för e-post eller till kontaktcenter för Göteborgs Stad.
    Mer info:
    Webbhandboken(se under rubriken information som ska finnas i serviceguiden)
  • Det är viktigt att se över eventuella fristående verksamheter.
    Men vi ska ha ett minimum av uppgifter att uppdatera. Ha inte mer än så här: Webbhandboken (se under rubriken fristående verksamheter)
  • Gemensamt upplägg. Tänk på att verksamheterna i staden har bestämt att vissa enheter ska ha samma upplägg i serviceguiden.
    Gemensamma upplägg:
    Dokumentnamn
    Webbhandboken
    Instruktioner för Bemanningspool i serviceguiden
    Webbhandboken
    Instruktioner för Biståndshandläggare äldreomsorg i serviceguiden
    Webbhandboken
    Instruktioner för familjedaghem i serviceguiden
    Webbhandboken
    Instruktioner för Föreningsstöd i serviceguiden
    Webbhandboken
    Instruktioner för Förskoleadministration i serviceguiden
    Webbhandboken
    Instruktioner för grundskolor i serviceguiden
    Webbhandboken
    Instruktioner för Hemsjukvård i serviceguiden
    Webbhandboken
    Instruktioner för Stadsdelskontor i serviceguiden

OBS! Kontaktuppgifterna visas automatiskt upp på enhetssidor från databasen serviceguiden där ändringar görs. Men kontrollen av uppgifterna kan lika gärna göras genom att titta på enhetssidan.

OBS! Tänk på att det kan finnas dubbletter av vissa enheter i serviceguiden eftersom de hör till mer än en servicetyp. Till exempel finns Angered Arena både under bad respektive gym i serviceguiden.
Informationen är alltså dubblerad och måste uppdateras på varje ställe. (Detta är ett undantag och bryter mot principen att endast uppdatera informationen på goteborg.se på ett ställe.)
I listan över din förvaltnings poster i serviceguiden så syns samtliga.

Konceptbeskrivning serviceguiden: Webbhandboken