Verksamhetshandbok Intranät
UBF
Utbildning
Klagomålshantering
Rutin för att ta emot och utreda klagomål - Rutin
N610B00059 Version: 8
Gällande from 04/11/2023
Handläggare: Elin Köpman
Fastställare: Elin Köpman
 

Rutin för att ta emot och utreda klagomål

I Utbildningsförvaltningens rutin för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen beskrivs vad som är ett klagomål, hur klagomål kan framföras, vem som ska hantera ett klagomål och på vilket sätt samt hur information om klagomålshanteringen ska spridas till alla som berörs.

Klagomål kan inkomma på flera olika sätt, exempelvis genom samtal mellan elev och skolpersonal, via Göteborgs stad synpunktsformulär på förvaltningens och skolornas webbplatser, med e-post till förvaltningen eller till en medarbetare, via telefonsamtal eller personliga möten. Alla inkomna klagomål ska hanteras i enlighet med denna rutin.

Utbildningsförvaltningens ambition är att inkomna klagomål ska lösas så snabbt som möjligt och så nära eleven som möjligt. Klagomålshanteringen ingår i skolans systematiska kvalitetsarbete och de klagomål som kommer in från elever och vårdnadshavare är ett viktigt underlag i analys och utveckling av verksamheten.



Utbildningsförvaltningens rutin för att ta emot och utreda klagomål.pdf (461 KB)


2025-02-03 08:55:32
2024-02-26 09:03:34
2023-04-11 13:06:27
2023-04-11 13:05:56
2023-04-11 13:05:44
Elin Köpman/Educ/GBGStad
Elin Köpman/Educ/GBGStad
Elin Köpman/Educ/GBGStad
Elin Köpman/Educ/GBGStad
Elin Köpman/Educ/GBGStad
Snabbreviderad
Snabbreviderad
Publicerad
Ändrad
Ändrad