Verksamhetshandbok
Funktionsstöd
Personal
HR-administration
Rutin för registrering av anställning i Personec - Rutin
N161A00072 Version: 14
Gällande from 06/06/2024
Handläggare: Ellen Vikingsson, Marie Stemer, Shilan Shaker Abuzed
Fastställare: Pierre Dikanda
 

Rutin för registrering av anställning i Personec

HR-chef har beslutat att registrering av anställning ske enligt följande:

- Chef fyller i blanketten "Underlag för registrering av anställning" och skickar det till sitt chefsstöd.
- Chefsstöd lägger upp anställningen i Personec och fyller i alla uppgifter, även chefens initialer.
- Chef har huvudansvaret att kontrollera att alla uppgifter stämmer och sedan bevilja anställningen.

Blanketterna som ska användas hittar du här nedan.

Vid registrering, förändring och avslut av anställning följer du rutinen enligt nedan.



Underlag för att registrera anställning i Personec.docx (79 KB)
Rutin för registrering avslut och förändring av anställning 240221.docx (56 KB)
Underlag för att egistrera PAN anställning i Personec.docx (78 KB)


2024-06-06 02:01:13
2024-06-05 10:02:55
2024-06-05 10:01:02
Notes Programinformation/LIS/Göteborgs Kommun
Ellen Vikingsson/Funktionsstod/GBGStad
Ellen Vikingsson/Funktionsstod/GBGStad
Publicerad
Ändrad
Ändrad