Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningens krisledningsplan ska:
- fastställa övergripande inriktningar för krisledningsarbetet i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
- beskriva ansvars- och rollfördelningen vid krisledning
- konkretisera förvaltningens efterlevnad av Göteborgs Stads riktlinje för krishantering
Bilaga 1 – Instruktionen hjälper förvaltningsdirektören att bedöma om den centrala krisledningen behöver startas, helt eller delvis.
I bilagan står också hur förvaltningens krisledningsgrupp startas.
Bilaga 2 – Beskriver de olika funktionerna och dess uppgifter i förvaltningens krisledningsgrupp.
Den beskriver också vilken funktion som är utsedd som ersättare för respektive funktion.
Bilaga 3 – Beskriver de funktioner som ska finnas vid uppstart av krisledningsstab och respektive funktions ansvar.
Beskriver även vilken avdelning som ansvarar för initial bemanning av de olika rollerna.
Bilaga 4 – Krisledningsplatser - Bilagan omfattas av sekretess och förvaras på anvisad plats på I:
Bilaga 5 – Teknisk utrustning - Bilagan omfattas av sekretess och förvaras på anvisad plats på I:
Bilaga 6 – Kontaktlista - Bilagan omfattas av sekretess och förvaras på anvisad plats på I:
Bilaga 7 – Mallar och underlag vid krisledning som ska förenkla det operativa arbetet.
De mallar som finns är:
- Logg
- Checklista för uppstartsmöte
- Lägesbild
- Överlämningsmall skiftavlösning
- Avveckling av krisledningsorganisation
- Utvärderingsmall
2025-12-15 13:53:02
2025-12-15 13:52:26
Catrine Källström/AldreVardOmsorg/GBGStad
Catrine Källström/AldreVardOmsorg/GBGStad
Publicerad
Ändrad
Tidigare fastställare: Catrine Källström/AldreVardOmsorg/GBGStad