Det finns krav på att beslutade individuella insatser skall dokumenteras utifrån lagstiftning, allmänna råd och riktlinjer. Detta är beskrivet i Socialtjänstlagen, i SOSFS 2014:5 samt i handboken Handläggning och Dokumentation inom Socialtjänsten från Socialstyrelsen. Göteborgs Stad ska även utforma social dokumentation utifrån Individens Behov I Centrum (IBIC) som beskrivs i Socialstyrelsens vägledning om IBIC. Den här rutinen är skriven utifrån dessa källor och syftar till att förtydliga hur äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen (ÄVO) ska arbeta med social dokumentation.
Denna rutin gäller tillsvidare för chefer och medarbetare inom avdelning vård- och omsorgsboende och avdelning hemtjänst.
2024-04-22 02:00:28
2024-04-15 18:08:24
2024-04-15 18:03:07
Notes Programinformation/LIS/Göteborgs Kommun
Minna Dufva/AldreVardOmsorg/GBGStad
Minna Dufva/AldreVardOmsorg/GBGStad
Publicerad
Ändrad
Ändrad
Tidigare handläggare: Minna Dufva/AldreVardOmsorg/GBGStad