Dokumentet "Avgångssamtal" är ett stöddokument för chef när en medarbetare slutar hos oss.
För oss som arbetsgivare är det viktigt att lyssna in orsaker till att medarbetare väljer att lämna arbetplatsen, få höra vad som fungerat väl för att ta lärdom och göra bättre. Som chef kan det vara ett tillfälle att få feedback på ledarskapet. För medarbetaren ges tillfälle att göra ett avslut och kunna ge sitt bidrag till fortsatt arbete för en god arbetsmiljö.
Avslutningssamtalet (precis som alla möten med kandidater och medarbetare) handlar också om att vårda vårt arbetsgivarvarumärke så vi kan bli bättre på att attrahera och behålla medarbetare.
Tidsåtgången varierar beroende på hur mycket medarbetaren har att dela med sig, men sätt gärna av 45 minuter så ni har utrymme för ett kvalitativt samtal.
Material från avgångssamtal behöver inte sparas eller rapporteras utan är för eget bruk.
2023-02-14 02:00:55
2023-02-13 16:35:23
2023-02-13 16:35:06
Notes Programinformation/LIS/Göteborgs Kommun
Linda Heldebring/AldreVardOmsorg/GBGStad
Linda Heldebring/AldreVardOmsorg/GBGStad
Publicerad
Ändrad
Ändrad
Tidigare fastställare: Helena Söderbäck/AldreVardOmsorg/GBGStad