Webblagret (fd Webbhandboken)
Göteborgs Stad
Telefoni i Göteborgs Stad
Rutiner och instruktioner
Rutin för katalogadministratör - Övrigt dokument
Sidansvarig: Jane-Helene Berntsson
Rutin för katalogadministratör
Uppdatera telefonkatalogen
Information kommer inte alltid den väg den ska och i rätt tid, ibland kommer den inte alls. Därför behöver vi aktivt leta upp information som är viktig för oss i staden.
Våra kataloguppgifter ändrar sig ständigt. Det börjar och slutar personer, man byter arbetsplatser och tjänster, telefonnummer och titlar.
Allt detta är viktigt att vi får in så snabbt som möjligt i katalogen.
Minst två gånger om året behöver vi göra en genomlysning av innehållet i telefonkatalogen. Det blir er uppgift att genomföra detta. Sista maj och siste november är föreslagna datum för er att uppdatera katalogen på. Innan dess behöver ni göra följande;
Steg för steg
1. Ta ut en rapport ur CMG (se bild nedan)
2. Skicka denna rapport i ett mail till berörd enhetschef
3. Begär in svar
4. Sätt en deadline
5. Fyll i ändringarna
Hur du tar ut en rapport? Se under rutiner och instruktioner. Hur tar jag ut en rapport.